Hos psykologen

 
 
 
- Det är du som är drottningen i ditt liv, säger han. 
- Det är du som väljer hur ditt liv ska se ut, fortsätter han. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag tror att jag nästan vågar säga att jag börjar komma fram till någon slags lösning, en insikt. Om jag inte mår bra av något som finns i mitt liv så måste jag ta bort det, byta ut det, ersätta det. Det är inget nederlag, det är snarare att undvika att hamna i nån slags livslögn. Jag pallar inte att inte vara nöjd med mitt liv och känna att jag borde göra något annat utan att försöka göra det. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det kanske inte är svårare än så? Jag ersätter det som ger mig ångest och oro med något positivt som hjärtat och kroppen säger rungande "ja" till. De val man gör kanske är rätt just då, men de behöver inte vara rätt sen. Livet förändras. Man förändras. Allt är föränderligt.
 
 
 
 
 
Det är jag som bestämmer hur mitt liv ska se ut. 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0